Plaats Advertentie

Vandaag geplaatst: 1

Get it on Google PlayDownload on the App Store

Skoda Superb 1.8 T Classic -cruise-trekhaak-lmv-xenon-stoelverw-

Printen
Favorieten Toevoegen
Omschrijving van de adverteerder
Aantal deuren: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 205/55 R16
Vermogen: 110 kW (150 PK)
Ledig gewicht: 1.413 kg
Laadvermogen: 602 kg
GVW: 2.015 kg
Max. trekgewicht: 1.300 kg
Afmetingen (LxBxH): 457 x 177 x 146 cm
Wielbasis: 280 cm
Acceleratie (0-100): 9,5 s
Topsnelheid: 216 km/u
Bekleding: Stof
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,3 l/100km (1 op 12,0)
Brandstofverbruik in de stad: 11,5 l/100km (1 op 8,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,5 l/100km (1 op 15,4)
Emissieklasse: Euro4
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: gekeurd tot mei 2020
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Motorrijtuigenbelasting: € 181
• 203 per kwartaal

• Achterbank in delen neerklapbaar

• Airbag(s) hoofd voor

• Airbag(s) side voor

• Armsteun achter

• Electronic Brake Distribution

• Elektrische ramen voor

• Halogeen mistlampen

• Hoofdsteunen voor

• Lendesteunen (verstelbaar)

• Lichtmetalen velgen 16"

• Stuur verstelbaar

• Stuurwiel multifunctioneel

• Twee sleutels

• Voorstoelen in hoogte verstelbaar

• Voorstoelen verwarmd
De Tsjechische autofabrikant Skoda, ooit beroemd en berucht om de eenvoudige en voordelige oostblokauto's, bouwt in samenwerking met Volkswagen/Audi een heuse limousine. Met deze riante reisauto onder de naam "Superb", gaat de fabrikant de concurrentie aan met de gevestigde orde en zelfs met de chiqueste auto's van het eigen moederbedrijf.

Het onderzoek begint bij het uiterlijk van de Skoda Superb. Wie na het lezen van dit artikel weet wat het topmodel van Skoda allemaal te bieden heeft, zal beamen dat de uitstraling simpelweg te bescheiden is. De vormgeving is het best te omschrijven als die van een grote Octavia met de daklijn van een Volkswagen Passat en -dankzij een hoge verchroomde taillelijn en brede wielkasten
• de waardigheid van een grote Audi.
Binnenruimte
Voor wie nog twijfelt: met de lengte van 480 cm is de Superb 25 centimeter langer dan een Audi A4. De wielbasis van 280 cm is zelfs 4 centimeter groter dan die van een Audi A6! Die ruimte is vooral terug te vinden op de achterbank. Alleen de absolute topklasse van de Duitse limousines kan hier aan tippen, maar dan heeft de Skoda nog een troef in handen. Diverse uitvoeringen zijn voorzien van een luikje in de rugleuning van de bijrijdersstoel waarmee (uiteraard zonder bijrijder) de beenruimte achterin alleen overtroffen kan worden door die van een verlengde Amerikaanse limousine!
Het mag dan ook geen verrassing zijn dat de Skoda Superb ook is bedoeld voor de gelukkigen die zich regelmatig laten rijden. Met elektrisch bedienbare ramen, doorgevoerde ventilatie-openingen van de airconditioning en zelfs verwarming in de zitting van de achterbank zit het achterin simpelweg beter dan voorin! In de achterdeur is nog een handig paraplu-vak.
Turbomotor
De Skoda Superb weet zich direct te onderscheiden van andere grote auto's door een bescheiden uitstraling en overweldigende ruimte, maar dat is allerminst het enige. Rijden met de Skoda Superb is echt bijzonder. Terwijl de meeste auto's in dit segment groot, solide en geborgen aanvoelen, heeft de Superb door een hoge zit en goed zicht rondom meer een gevoel van vrijheid en totale controle over de auto. Helaas betekent de wat hoge zit ook minder hoofdruimte voor lange bestuurders.
„De prijs ligt gemiddeld een kwart tot een derde lager dan die van vergelijkbare luxe-auto's.“
Omdat de meeste auto's in dit segment minimaal een 3-liter motor hebben, gedragen dergelijke auto's zich als gespierde krachtbundels die veel overmacht en enorme souplesse tonen. Daarmee is het aangenaam en zeer ontspannen rijden met een zeker gevoel van superioriteit.
Alhoewel de Superb ook met een 2.8 liter V6 krachtbron leverbaar is, maakt juist de 1.8-liter turbomotor de Superb tot een unieke auto. Deze turbomotor heeft onderin de kracht van iedere andere 1.8-liter motor, maar al snel springt de turbo bij waarmee de Superb levendig en uitdagend wordt.
Wanneer gevraagd kan nog steeds beheerst, waardig en kalm worden gereden, maar het is heerlijk om de kracht van de turbo steeds verder op te laten bouwen en de grote Superb als een lenige sportwagen te rijden. Vooral op de snelweg reageert de auto direct op de kleinste beweging van de rechtervoet en is het steeds weer genieten van de manier waarop de kracht wordt opgebouwd en de grote limousine "superbsnel" koers zet richting de horizon. Dit gedrag geeft de Superb het gevoel van dynamiek van een sportcoupé terwijl de waardigheid en rust van een limousine worden behouden.
Zoals de motor is afgestemd op zowel kalm als sportief rijden, heeft ook het onderstel een tweeslachtig karakter. En dat is jammer. Want terwijl de motor beide perfect combineert, geeft het onderstel steeds een "net niet"-gevoel. Op verkeersdrempels en bij stevig remmen gaat de Superb nadrukkelijk door de veren, terwijl op slecht wegdek het veercomfort minder is dan dat van vergelijkbare grote reisauto's. Hier was een duidelijke keuze of een zelf in te stellen veerkarakteristiek beter geweest.
Gevaarlijk of zelfs maar onprettig is het rijden met de Superb nooit, alleen in enkele gevallen dringt het gevoel zich op dat dit nog beter had gekund. De gehele combinatie van remmen, sturen, onderstel en uiteraard de turbomotor maken de Skoda Superb tot een uitermate plezierige reisauto die zich van de massa onderscheidt door een buitengewoon levendig rijgedrag.
Meneer of mevrouw achterin zal echter in veel gevallen de doorslag moeten geven, maar dat is snel geregeld als de Skoda-dealer de Skoda-prijs noemt van deze limousine. De prijs ligt gemiddeld een kwart tot een derde lager dan die van vergelijkbare luxe-auto's.
Deze Skoda Superb komt uit 2006, werd geleverd van 16-05-2002 tot 30-09-2008 en kostte toen € 30,171.-. Deze personenauto is voorzien van een benzine motor, heeft een maximum vermogen van 110 kW (150 PK) en een cilinderinhoud van 1781 cc.
De personenauto heeft een topsnelheid van 216 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 9.5 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 8.30 liter per 100 km en hij weegt 1413 kg. De wegenbelasting bedraagt € 181.
• per kwartaal.
Conclusie
De Tsjechische fabrikant van weleer heeft een volwaardige limousine gebouwd die iedere vergelijking met de concurrentie aan kan. De ruimte achterin is uitzonderlijk, de afwerking keurig, het uitrustingsniveau prima en deze auto heeft dankzij de turbomotor een hoogst ongebruikelijk levendig en sportief gedrag.
Wie dit alles aanspreekt kan contact opnemen met mij. Raymond Dolfsma 0522-481264 / 06 53 769 680

Grijs Skoda Superb 1,8 - 2006. Sedan, Benzine, 1.781 cc. 147168 km. Xenon Verlichting.


Bekijk alle advertenties van: Personenauto's, Skoda, Skoda Superb, Benzine Skoda, Handgeschakeld Skoda, Sedan Skoda
Jonkers en Dolfsma
  • Telefoonnummerklik hier
  • Kenteken: 57ZSHT
  • Prijs: € 5250
  • Merk: Skoda
  • Model: Superb
  • Bouwjaar: 2006
  • Motorinhoud: 1.781
  • Brandstof: Benzine
  • Carrosserievorm: Sedan
  • Transmissie: Handgeschakeld
  • Kilometerstand: 147168
Alle advertenties van deze aanbiederAudi A2 1.4 TDI Pro Line COLOURSTORM- CLIMA-LMV-NL AUTO-Audi A2
  • Bouwjaar:2005
  • Kilometerstand:356055km
  • Brandstof:Diesel
€ 2950
SEAT Leon 1.6 Reference -AIRCO-LMV-Seat Leon
  • Bouwjaar:2007
  • Kilometerstand:252188km
  • Brandstof:Benzine
€ 3450
Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTi Edition BINNENKORT VERWACHTOpel Astra
  • Bouwjaar:2012
  • Kilometerstand:175000km
  • Brandstof:Diesel
€ 5950
Bekijk alle advertenties
Vergelijkbare advertenties: